Κυριακή 9 Μαρτίου 2014






 ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ




Συντροφιά με ένα βιβλίο…
Είμαι μόνος/η, αλλά ποτέ δεν νιώθω μοναξιά, γιατί:
ένα βιβλίο με ταξιδεύει…..
 ένα βιβλίο με γοητεύει…..
ένα βιβλίο με ενθουσιάζει….
ένα βιβλίο με συγκινεί…..
ένα βιβλίο με πλουτίζει…..
ένα βιβλίο με οδηγεί…..
ένα βιβλίο με φωτίζει……
ένα βιβλίο με ηρεμεί…..
Ένα βιβλίο πάντα μαζί μου….
φίλος πιστός μες στη ζωή μου!!!!!!!


Το παιδικό βιβλίο, ως έργο τέχνης αλλά και μέσο αγωγής που απευθύνεται σε μια πραγματικά ευαίσθητη ομάδα ανθρώπων, όπως είναι τα παιδιά, πρέπει να ικανοποιεί αισθητικές, γλωσσικές και ηθικές σταθερές. Πιο συγκεκριμένα πρέπει να είναι...
αισθητικά: ενδιαφέρον, διασκεδαστικό, όμορφο, με ωραία εικονογράφηση...
γλωσσικά: σαφές, απλό, κατανοητό, λογοτεχνικά πλούσιο αλλά όχι εξεζητημένο...
ηθικά: σωστό, ωφέλιμο, ωραίο, με ελπιδοφόρα έκβαση.
Το να αγαπήσουν τα παιδιά το διάβασμα, γίνεται κυρίως μέσα από το ίδιο το διάβασμα. Και σε αυτό θα φτάσουν επειδή θα το θελήσουν τα ίδια τα παιδιά, όταν το θελήσουν, χωρίς πίεση, διαταγές ή εξαναγκασμούς, χωρίς να περιμένουν κάποιο αντάλλαγμα ή κάποια ωφέλεια. Αν είναι αρκετά τυχερά ή επίμονα, ένα από τα βιβλία με τα οποία θα έρθουν σε επαφή, θα γίνει ο ξεναγός τους στον κόσμο της αναγνωστικής απόλαυσης.
Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, αποτελεί έναν ειδικό αλλά και μακροπρόθεσμο στόχο του σχολείου μας , αφού εντάξαμε το στόχο αυτό στο πρόγραμμά μας.
Αναμφισβήτητα, το βιβλίο, ως μορφωτικό αγαθό, προσφέρει στα παιδιά νέες γνώσεις, ποικίλα συναισθήματα, πανανθρώπινες αξίες και εμπλουτίζει τόσο τον προφορικό όσο και τον γραπτό τους λόγο.
Ακόμη, διαπλάθει, βελτιώνει και αναπτύσσει την προσωπικότητα και το χαρακτήρα του παιδιού.
Η ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας, μπορεί να προσφέρει χαρά και απόλαυση στον αναγνώστη. Ωστόσο, η αγάπη για το βιβλίο, δεν μεταδίδεται κληρονομικά, ούτε αποτελεί μια έμφυτη λειτουργία.
Αντίθετα, αποκτάται μέσω μιας μακροχρόνιας και συστηματικής παιδείας, που δεν έχει καταναγκαστικό και υποχρεωτικό χαρακτήρα και καλλιεργείται  από μικρή ηλικία, από τους πρώτους μήνες της ζωής ενός παιδιού, κυρίως με το παράδειγμα των γονιών και αργότερα των δασκάλων..




Οι μαθητές της Γ’ τάξης του 12ου δημοτικού σχολείου Ιλίου, στην ώρα της Φιλαναγνωσίας, διαβάζουν και παρουσιάζουν βιβλία:
Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου:  Εφτά κόκκινες κλωστές
Λίτσα Ψαραύτη:  Τα δάκρυα της Περσεφόνης
Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη:   Ο αγέρας παίζει φλογέρα
Γιώργης Κρόκος:  Η καλή σπηλιά και άλλα παραμύθια
Σοφία Παράσχου:  Μια κούκλα όμορφη σαν κοριτσάκι
Βούλα Μάστορη:  Η Ψυλλοελένη
Χριστίνα-Ντανιέλα Ρίμερ:  Κανείς δεν είναι τέλειος
Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου:  Το παιδί από τη             θάλασσα
Βούλα Μάστορη:  Εκείνη τη φορά
Αγγελική Βαρελά: Ταξίδι χωρίς βαλίτσα
Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη:  Φουρφουρής ο κότσυφας



ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ:
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ:
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ:
ΕΚΔΟΣΗ:
ΕΚΔΟΣΕΙΣ:
ΗΛΙΚΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ(ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ):
ΗΡΩΕΣ:
ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΑΝ:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ:
ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ, ΓΙΑΤΙ:
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
ΠΟΙΑ  ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΠΗΡΑ












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου